Pengunjung setia

Thursday, May 5, 2011

Apa ada pada bulan Mei 2011

Assalammualaikum semua...terasa lama jugak tak menjengah kat sini... Banyak juga perkara yang saya nak updatekan... Itulah tak punya masa yang terluang... dek kerana kesibukan dengan tugasan seharian...

1 Mei,  Biarpun agak terlewat, Saya nak ucapkan Selamat Hari Pekerja buat semua, Semoga semakin rajin dan tekun bekerja ...  apa yang penting KERJASAMA...hehehehe...

Untuk Farah, 1 Mei juga Happy Anniversary semoga sentiasa berbahagia disamping cik abe tercinta dengan sicomel Rania tersayang... 

Bukan itu aje... berita gembira juga buat family saya dengan kehadiran orang baru... ha  saya dah dapat anak saudara tau...1 Mei  jugak... namanya pun Muhammad Adam...adik saya ni memang berkenan sangat dengan nama tu... So sekarang ni mak dan ayah saya punya 4 orang cucu.... ha belum ada cucu perempuan tau semuanya hero-hero belaka.... tak apalah mudah -mudahan akan datang ke!!! kita tunggu adik saya yang baru melangsungkan perkahwinannya pula..

Bulan Mei ni juga adalah bulan kelahiran Adam... Adam lahir pada 10 Mei 2010 lagi lima hari aje adam dah nak setahun... wah cepatnya masa berlalu.... Rasanya belum puas ibu bermain ngan Adam... Adam pun dah pandai berjalan diusianya 11 bulan... Yang menyedihkan ibu ni Adam tengah demam ni... dah 4 hari... Risau ibu dibuatnya...  dah masuk 3 hari jugaklah Adam tak mahu menyusu direct dengan ibu, jadi ibu kena bangun pamlah pagi2... dalam mulut Adam ada ruam... mungkin sebab tulah Adam tak berapa nak menyusu direct dengan ibu... Adam pun kurang makan dan minum... lepas makan ubat ok sikit, pas tu panas balik... Adam deman masa kat Kuantan lagi semasa bercuti hujung minggu lalu... (entry akan datang ibu akan ceritakan sedikit kisah percutian ibu sekeluarga )... ni kat ofis pun ibu teringatkan Adam aje ni... hari selasa hari tu ibu dah cuti... kerja tengah banyak ni... standby ajelah, kalau mak saya call, saya akan balik awal, anak-anak tinggal dengan atok dan neneknya masa saya kerja... nasib baik mak yang jaga, kuranglah sikit kerisauan ibu ni... cuma kesian kat mak toknya sebab bila Adam demam pastinya Adam tak mau main, nak sentiasa duduk dengan dia ajelah....Doa ibu semoga Adam lekas sembuh dan boleh bermain macam biasa ya sayang...

Tak lupa juga buat Baby Naufal AsSiddiQ Selamat Hari Lahir pada 11 Mei ini.... dah besar dah...macam tak percaya aje... itulah penangan susu ibu...Membesar Bagai Johan... Naufal ni baby yang baik...mana tak nya susah nak dengar suara dia masa kat wad di hospital hari tu... Macam Adam jugak tidor aje... kena inject pun tak nangis...

Hari Ibu pun jatuh pada bulan Mei juga...Buat semua ibu-ibu dan bakal ibu... Selamat Hari Ibu... Jasa dan pengorbananmu tiada ternilai... kasih ibu kasih sepanjang hayat .. Tahun ni apalah hadiah dari Abang Long... tahun lepas Abang Long bagi ibu bunga dan kad ucapan Selamat Hari Ibu... Masa tu ibu kad Hospital (nak bersalinkan Adam)... katanya bunga tu, beli kat sekolah dan kad tu Abang Long buat sendiri... Terima kasih ya sayang...

Tanggal 16 Mei juga adalah Sambutan Hari Guru... Teringat zaman sekolah-sekolah dahulu dan semasa saya jadi cikgu kat SK Bangsar tahun 2002-2003 (Guru Sandaran aje). Selamat Hari Guru buat semua guru-guru yang sentiasa berusaha dalam mendidik anak bangsa supaya menjadi insan yang berilmu dan berbudaya...
dan...

Akhir sekali 18 Mei, saya dilahirkan dibumi Allah SWT yang fana ini.....ha.. dah bertambah lagi umur saya... ummmmmm tak kan berkurang pulak kan... Apa pun saya bersyukur kehadrat Illahi kerana dengan limpah kurnia NYA, saya diberikan kesihatan yang berpanjangan dan dimurahkan rezeki untuk sentiasa mengingati NYA dan terus mengharungi kehidupan bersama cinta hati saya, keluarga dan teman-teman tersayang... amin....

No comments:

Post a Comment